tisdag 5 maj 2009

Hoppet kommer med tiden

Hämtat från kommentarer under Alkbergs senaste inlägg på mabd.se

kilotin säger:
Skrivet den 13 april 2009 kl. 1:24
Är det bara jag som saknar tiden? Alltså den faktiska tiden (tick-tack). Den fabulöst kvantitativa tiden som i alla fall jag hade när jag var i tonåren. Den “meningslösa” tiden, som på senare tid blivit synonymt med den “luxuösa” tiden. Att likt Joakim von Anka vältra sig i ett överflöd av rikedom: Prata i telefon i fem timmar. Se tre meningslösa filmer i rad på tv3. Runka så många gånger att linjen för smärta och linjen för njutning möts och passeras. Drömma, drömma, fantisera och ingenting är omöjligt. Visserligen inte heller troligt, men inte omöjligt. Räcker för mig.
Hopp är nog det jag söker. Hoppet kommer med tiden.

2 kommentarer:

  1. Visst är det mystiskt hur all tid bara försvinner som i ett svart hål? När jag gick gymnasiet tränade jag mer, läste mer, såg betydligt fler filmer, såg mer på tv, spelade mer fotboll etc etc. Idag känns det som jag inte har någon tid alls, den liksom bara rinner iväg! Stress, fittor och helvete. Jävla skit

    SvaraRadera
  2. det e för att ni pluggar så jävust och får för er en massa skitsaker, om folk skulle lyda min vilja skulle succén vara i våran famn

    SvaraRadera