måndag 18 februari 2013


Min verksamhet.

Jag skulle skriva om min verksamhet.

Jag skulle förmå mig själv att skriva om min verksamhet.

Jag skulle försöka anstränga mig för att beskriva vad min verksamhet går ut på.

Jag skulle göra mitt yttersta för att med ord klä mina tankar om vad min verksamhet skulle kunna vara.

Jag skulle nedteckna min verksamhet och vad den förhoppningsvis skulle ge mig i en allt märkligare framtid där inget är säkert och där ingen sanning kan tas för given eftersom det motsatta alltid kan gälla.

Jag skulle berätta för er om en verksamhet som kanske någon gång skulle bli min verksamhet om kosmos skulle behandla mig varsamt och ömt och inte konstant neka tillgång till vad som skulle kunna vara min verksamhet.

Jag skulle hoppas på att någon kan förstå det jag i mitt inre inte skulle kunna förstå när jag skulle försöka beskriva en verksamhet som främst existerar innanför pannbenet och kanske på en hemlig hårddisk på en hemlig dator och handlingar utförda på hemliga tidpunkter och allt med en blygsam ödmjukhet.

Jag skulle vilja göra mig av med min verksamhet som den ser ut i det parallella universum där möjligheter ges och i stället inleda en verksamhet som existerar i samma universum som alla fysiska ting tar sin form i som materia eller som gripbara möjligheter i stället för denna verksamhet som bara framträder som virtuell möjlighet.

Jag skulle begripa min verksamhet om denna verksamhet kunde ge sig till känna inför mig på ett annat sätt än denna tyngd som tynger och skuld som skuldbelägger varje timme och varje minut och varje sekund och varje ögonblick denna verksamhet vägrar att ta den form den förhoppningsvis har möjlighet till att ta och göra sig själv begreppslig.

Jag skulle uppskatta om min verksamhet vore något annat så jag helt öppet utan att ljuga skulle kunna berätta om en verksamhet som har en nytta för sig själv och för andra människor i den fysiska världen så de kunde berika sig själva och uppfyllas av samma möjliga njutning som min verksamhet skulle kunna uppbåda om den vore något annat än vad den nu skulle kunna beskrivas som.

 Men sedan kom jag på att jag inte har något att berätta. Annat än halvdana försök och för långa sovmorgnar. 

1 kommentar:

  1. Samtidigt beskriver du vackert och effektfullt en jävla verksamhet! :)

    SvaraRadera