torsdag 5 januari 2012

apropå öppna dörrar och lite trängre dörrar

Hej alla!
Jag tänkte lite på kvällens diskussion, det påminde om när man kniper runt förhuden (de som har en sådan) för att hindra ett enträget flöde från en brådskande blåsa. Alltså något oavslutat.
Jag tänkte apropå detta med öppna dörrar, och vid en närmare rundsurfning på DN lägger jag märke på en annan artikel, signerad ekonomen Lars Calmfors. (Jag skjuter redan här in en brasklapp och virrar måhända bort mig eftersom mina kunskaper om ekonomi är tragiskt nog obefintliga, detta är ju trots allt - uppenbarligen - en ekonomiblogg.) Det intressanta är först och främst att Calmfors faktiskt skriver att S, alltså någon form utav vänsterrörelse, har ett intressant förslag rörande den ekonomiska politiken (jävla waidelich, han verkar ju faktiskt sämst och förstör mest, hursomhelst, jag gillar juholt - han läser ju litteratur och lyssnar nog inte på Eric Saade). Poängen är detta att efter många månader av konstant krisrapportering om sossarna, skriver en erkänt kunnig skribent att det nog ändå finns något halmstrå att gripa efter. Det monumentala hat, som Bengt Ohlsson absolut nu kommer underblåsa, som inom vissa led står att finna på internet, främst i from av idiotiska kommentarer på artiklar, verkar inte visas i kommentarsfälten på Calmfors' artikel, helt enkelt eftersom den intellektuella nivån är högre.
Jämför då hur kommentarerna har närmast exploderat till Herr Ohlssons artikel. Analysen är kanske att nivån på Bengt Ohlsson artikel är alldeles för låg, och även fast det finns en viss mån av relevans, detta vidhåller jag starkt, i hans möjliga synpunkt, försvinner den i något som kanske är, kanske bara uppfattas, populistiskt. Jag orkade självklart inte läsa kommentarerna, vi vet nog alla vad som skrivs i stort, men den jag läste använda den breiviska termen "kulturmarxister" - och mer behöver inte tilläggas.
Kanske är det så att Bengt Ohlssons artikel istället endast skulle skickas runt som ett ilsket brev till alla i hans vänstersnäva kulturkrets? Istället för att basuneras ut på internet med tillhörande stalinismdoftande illustration?
Jag vet inte.
Klockan är mycket.
Skriv något svar.
A´lea iacta est


Mozarella är gjort av buffelmjölk. Kongenialt visst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar