måndag 4 juni 2012

Jag ska göra en coup d’etat mot mig själv.

Jag ska göra en coup d’etat mot mig själv.
Jag ska gå in intravenöst, företrädesvis i armvecket, och omintetgöra alla syre- och koldioxidbärande erytrocyter, utan att visa någon barmhärtighet.
Jag ska leta mig in mot det centrala nervsystemet, och slå ut det genom att kapa trådarna.
Jag ska leda mina yttertrupper i ett bakhåll, de ska gå in genom anus, smyga sig upp genom tjocktarmen, lura sig förbi tunntarmen, och neutralisera enzymerna i magsäcken.
Jag ska frysa ner mina extremiteter och orsaka kallbrand på mig själv, när mina fingrar och fötter har anfrätts, ska de falla av, döda och svartfärgade.
Jag ska in med en ishacka ovanför mitt högra öga, och hacka av den frontala lobens kontakt.
Jag ska radera alla minnen, till och med mina muskelminnen.
Sedan ska jag vidimera min coup d’etat mot mig själv, genom att laborera fram ett virus, som ska slå ut hela mitt immunförsvar.
Trupperna i magsäcken ska fortsätta uppåt med hjälp av den brända jordens taktik.
Till sist, när jag har åkt fram och tillbaka genom mina vener och artärer och njutit av förödelsen, ska jag utkämpa ett lika slutgiltigt som fatalt blixtkrieg mot mina drömmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar