torsdag 6 maj 2010

Hej alla!

Det händer inte särskilt mycket här för tillfället. Det är synd, jag saknar att utbyta meningslösa kommentarer med Viktor. Nåväl, jag nöjer mig inte med att konstatera detta utan tänker även skriva något litet, just för att få liv i liket.

Under året har jag roat mig med att föra en lista över de nya skivor jag gillar bäst, en så att säga rörlig lista. I dagsläget återfinns 16 album i den översta kategorin. Här har ni de senaste tillskotten:

Harlem - Hippies
Garagerock/pop/punk typ. Ganska mycket dist och fart men ändå relativt lågmält. Jag gillar det, mycket. Det blir visserligen en anings aning ointressant mot slutet i och med att albumet innehåller hela 16 låtar och vissa(inte många!) av dom möjligen lider en viss avsaknad av tempoväxlingar och tillräckligt starka melodier. Låttips: Someday soon, Cloud pleaser, Be my baby, Gay human bones, Spray paint.
Tanka

Crystal Castles - Crystal Castles II
Behöver antagligen ingen presentation och jag vore väl inte heller den rätte att göra en. Tycker den verkar bättre än föregångaren, variationen imponerar. Behöver lyssna mer.

Masshysteri - Masshysteri
Fett bra.

Woods - At Echo Lake
Har hittat in på listan utan att ha spelats särskilt mycket. Men jag tycker om det jag hört, skulle kunna vara lika bra som Songs of shame från ifjol och det vill inte säga litet.
Tanka

Nu ska jag lyssna på Shugo Tokumaru, har sett att Torkel spelat honom mycket lately. Hehe.

Puss & Kram

2 kommentarer:

  1. Kom på att både Harlem och Crystal Castles skivor finns på spotify.

    SvaraRadera
  2. Om Woods. Skivan är inte lika bra som förra. Jag tycker inte om att dom håller på med gitarrsologrejs.

    SvaraRadera