måndag 17 maj 2010

Måndag. Tyngdlagen pockar åter på uppmärksamhet men det är knappt att det märks i denna värmebölja.

Jag satte ihop en liten lista av sånt jag tyckt om att lyssna på idag. Först är det fyra låtar från Reeperbahns singel Inget(1980). Därefter följer två tidiga låtar med Ratata, utgivna som singlar -81 respektive -82, de återfinns emellertid även på albumdebuten. Mauro var typ 19 bast när de släppte första singeln, fatta cool snubbe! Sedan avslutas kalaset med ännu en Reeperbahn-dänga, den verkar vara från någon singel men vilken kommer jag inte underfund med. Jag kallar den högst triviala listan för Blommor.

Rekommenderar också Blondies debutalbum. Jag tycker att det är jättebra! Blondie - Blondie (1976)

Tack, nöjet är naturligtvis helt och hållet på min sida!

10 kommentarer:

  1. haha kaj pihlaja!

    / Mehrzad

    SvaraRadera
  2. för varje dag låter jävligt orup

    vicke

    SvaraRadera
  3. nja kanske det, mest refrängen. tycker annars att den är mycket new wave. hur är tattu?

    SvaraRadera
  4. visst har du fattat hur bra smith westerns är? rent löjligt

    SvaraRadera
  5. men asså för varje dag är ju sjukt kitschig. skaru inte byta ut bilden kompy?

    SvaraRadera
  6. har verkligen verkligen fattat hur bra smith westerns är. cp-fet!!!! jo jag gick in nu för att byta

    tattu är jag vet inte, den e fet men det kommer nog inte sitta så mycket kvar, får lov o fylla i när den e läkt

    poffe berättade att en sån fisk var en kristen symbol, hade jag ingen aning om. tur att jag satte ett krys som öga, som att den va dö

    SvaraRadera
  7. fan va soft! smith westerns, dum dum girls, harlem!! å massa fler, pens är ju feta.

    akey, känner igen att det är någon symbol men jag vet inte mer än så.

    bättre bild nu :)

    SvaraRadera
  8. fisk käner du väl för fan igen, i vatten du vet

    SvaraRadera
  9. måste ju vara babelfisken som åsyftas

    SvaraRadera