onsdag 21 september 2011

Jag sitter med Anarkist, den som både är en skiva och en bok. Jag tänker att texterna är bättre. Det blir alldeles konstigt att tänka så, av att tänka så och av att läsa dom. Som när jag läste Edith Södergran en gång fast nästan helt och hållet annorlunda. Att jag är trött gör förstås sitt till, mest som en katt utan stamtavla som känner för att röka cigaretter och käka dumle men tänker att inte heller det skulle passa. Cuddle up and die, ploppar upp någonstans ifrån, inga träffar på google. Jag tänkte på mötet med andra människor för ett tag sen, såna som har en annan syn och uppfattning än jag.

4 kommentarer:

  1. Hejsan Billy (Albin?)

    Jag brukar läsa dina inlägg, jag tycker mycket om att göra det. Du borde skriva en bok, jag skulle läsa den.

    SvaraRadera
  2. den här kommentaren är svår att hantera, den är så välskriven.

    SvaraRadera
  3. svårhanterligheten är likställd med nyfikenheten. vem utifrån läser detta och finner det relevant att kommentera? jag vill efter ett par-sex stycken öl rikta allt mot dig, du anonyma, vem du än är.

    SvaraRadera
  4. Tack, det var väldigt fint att höra.

    SvaraRadera