söndag 19 februari 2012

Recension av Clooney's

Igår besökte jag Clooney's, ett nyöppnat ställe vid Gamleporten som trots sitt horribla namn (en referens till George?) enligt hörsägen skulle vara ett ganska schysst ställe.
Det var fullt redan vid ettiden när vi kom dit, men i och med mitt uppdrag som recensent för GOJ hade jag köföreträde (och kunde även fixa in mina vänner). Besökarna utgjordes mestadels av douchar, men även en del "indiekids" och självmedvetna hipsters hade hittat dit.
Även om jag inte hade väntat mig nåt annat var ölen förvånansvärt dyr - en heineken för 53 spänn, tror jag. Dessutom sålde de BARA heineken...
Jag gillade att de hade delat upp dansgolvet i två delar. På det ena spelades indiehits med ganska bra urval men en del trista säkra kort, såsom Boys don't cry och Kom igen lena (eller nåt liknande). Man fick stundtals lite taskiga jazzhuset-vibbar, och det var nog DJ:n som var mest peppad. På det andra golvet spelades det hiphop, med en del bra grejer som Hiphop av Dead Prez, men också rätt mycket som var tråkigt - och oförlåtligt nog spelades Mina hundar av Fattaru två gånger!..
Det var en ganska trevlig klubb, men den och gav mig inget särskilt och känns inte värd med tanke de dyra ölpriserna och inträdet på 120 spänn. Dessutom var det jobbigt att man måste slingra sig fram genom ena dansgolvet för att komma fram till toan.

/Er Tillgivne Guide I Klubbdjungeln

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar