tisdag 3 april 2012

Nu har någon talat med mig om att jag skulle ha en ton. En röst eller något sånt som jag brukar tala om utan att riktigt veta, det man hör när man läser som är utöver. Ton utan innehåll tänker jag, helt absurt. Det skulle ju vara tvärtom. Innehållet skulle dechiffreras och forma någonting värt ordet, språket. Stil är bara stil, utan kärna inget annat än tomma poser. Jag gjorde tafatta försök, prövade lite. Någon bit blev fin, annat bara abstraktioner. Jag hade tänkt lägg upp något jag skrev en sån kväll, när jag trevade i text, men jag orkar inte för det behöver skrivas om. Inledningen är som den var, varken bra eller relevant, bara en inledning.

den ‎16 ‎juni ‎2011
Jaha. Igår, ute på den sista ciggen tänkte jag på vad jag gjort under dagen. Allt. Hur mycket det är men lite det skulle ha framstått för mig själv eller någon annan sett utifrån. Jag åt en dl gröt, åtta limpskivor, ungefär tvåhundra gram blodpudding, två piller och lite godis. Jag drack väl en två liter vatten samt en halv liter öl. Jag läste hundratjugo sidor, lyssnade på tvåhundra låtar, sprang sju km och rökte sju cigaretter, pratade med en person, hälsade på en annan, chattade med fem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar