lördag 18 juli 2009

brinnande fartyg

Jag vill slå ett slag för bob hunds senaste album folkmusik som inte kan bete sig som folk. Den får inte bli bortglömd. Synth-falangen i bandet har uppenbart överläge; och han såg att det var gott!

I övrigt förstår jag inte vad det är Milky vill säga med sin oändliga bortavaro. Det stympar verkligen min sommar!

Slutligen: jag, Gugge och R-kan ska supa ikväll, lördag. Som Jakob Dapina (eller vad hette äcklet?) skulle sagt: alla som är mina kompisar får komma på tårta hos mig. Det jag försöker säga är: häng med!

2 kommentarer:

  1. i'm gonna miss you. jag kommer till tyskland. definitivt. då ska vi dansa på bögklubbar och röka cigaretter som om morgondagen inte existerar!

    SvaraRadera
  2. förövrigt gillar jag inte bob hunds nya skiva. jag är inte så mycket för experimentell pop på det viset, isåfall kanske mer folkpop, a la dungen och grizzly bear. jag är väl medveten om ironin att ta upp folkpop med titeln på bob hunds skiva, men det kan inte hjälpas och jag skriver på ett minidatortangentbord som är helt förfärligt svårt att skriva på. 2 fat fingers.

    SvaraRadera