onsdag 22 juli 2009

vad fan händer i umeå då?
är det fett i berlin?
är allt bäst i göteborg?
jag sitter och laddar ner musik
har fått lite gratisböcker och gratis lp's idag. typ, juloratoriet av göran tunström, fröken julie av august strindberg, regnspiran av sara lidman, är det gött eller? eye of the tiger, musica de mariachi, the mamas and the papas, smokey robinson, emil i lönneberga, madonna

jag ska vara själv hela helgen och ta hand om hästarna, läsa en bit, lyssna på hög volym, laga mat och kanske köpa ett paket cigaretter

4 kommentarer:

  1. allt är semi här i göteborg, eller det är awesome för jag sitter i garageband hela dagarna, men annars är det väl semi! du kommer gilla juloratoriet, men som sagt är det inte hans bästa tycker jag. jag måste så skaffa ny musik på den här datorn, jag har lyssnat igenom andreas mattssons skiva 40 ggr på 1 dag nu, och visst, skivan är jättefin, men man vill ju ta livet av sig lite mer för varje lyssning.

    SvaraRadera
  2. ändra förresten titeln från plump till stress, coolare ord plus att du får justice-streetkredd

    SvaraRadera
  3. umeå är vacker i sin tragiska slitenhet!
    igår var en dag, kväll och natt som gjorde den tillfälliga bitterheten mot staden byttes till en ännu tillfälligare förståelse till varför slitenhets-dagarna är så slitna som dom är i go-gamm-sliten-umeå!
    speldade in fiol hos olov, förlorade en tennis-match på grubbe och drack sedab folköl i vänortsparken med en enarmad alkis som hette putte. han levererade oneliners hela kvällen (dock var han sjukt påfrestande som alkisarna är i umeå): "ta mig till polisen - jag vill ha frukost imorgon". för att slippa alkolisten och kylan drog vi till tc. -

    nu hade jag tänkt ligga och snusa hela dagen men min mamma kom just hem från stugan så det blir nog till att diska och städa som vanligt!

    vart kan man hitta anreas mattson nya? måste ju vara magiskt!

    /alla utomlantz

    SvaraRadera
  4. det var sjukt fett i berlin. vi gick runt i parker och drack billig likör. och vi besökte en stor katedral där det var en kör som sjung så vackert att man nästan blev frälst. nu är man tillbaka till umeå, och visst det är fint här, ska spela tennis idag och dra till holmön till helgen...men det är ändå så att man längtar tillbaka lite

    christian

    SvaraRadera