fredag 24 juli 2009

isande polarnatt

REPLIK
1. Nina Ramsby är bäst på låten Järnstaden. I övrigt är allt relativt.


ANFÖRANDE

Det är otäckt att det är ett så kausalt samband mellan tidningsläsning och illamående. I onsdagens nummer av VK kunde man på familjesidan läsa om en helt blåst tjej från inlandet som just muckat från lumpen: artikeln tog en hel sida i anspråk! Och var helt jävla substanslös. När jag letade efter den på webben hittade jag den jag länkar till nedan, som på precis samma sätt sårar min intelligens.
http://blogg.vk.se/malin-lindberg-egenforetagare/

Och på kultursidan idag, fredag, står att läsa att Svenska Insitutet i Paris är räddat. Gott! blir ens första reaktion, tills man ser att utrikesminister Bildt fick frågan om institutet är hotat, och han (lakoniskt) svarade:
-Inte mer än Sveriges Radio. Allt prövas löpande, men det är inte aktuellt med något beslut nu.

Sveriges Radio?!
Varför måste man leva?

1 kommentar:

  1. Jag tycker Nina är bäst i "Hon går nu" eller "Det är inte så nu". Jag saknar ciggpromenaderna med dig, Anton. Hoppas Sveriges Radio inte läggs ner också.

    SvaraRadera