fredag 9 mars 2012

Hej fina vänner!

Det här får bli kort. Jag sitter och skriver om globala produktionsmönster, kicki lägger pussel i vardagsrummet och viktor har gått och lagt sig. Han ska ju upp och jobba imorgon, ja, kicki också men inte jag. Grupparbete är det som gäller. Fy fan. På lördag ska vi ha inflyttningsfest här på pedagoggränd 3D. Ni är många som kommer saknas, det vore jävla mycket bättre om ni var här. Fast det är fint ändå, inte minst lägenheten, kvarteret är så vitt jag förstått det äldsta på ålidhem, uppfört 1965. Det märks, fina dörrar, garderober, köksluckor och sånt. Och stort, tänk vad studenter ändå skulle ha det fint. Spräng tvistevägen. Jag menar såklart Christer Olsson, tydligen är nya konstcampus(eller vad det ska kallas) ett riktigt skitbygge det med. Spräng honom och alla andra i massociopatin.

Jag ska publicera min albumlista snart. Imorgon. Tidigare hade jag en massa kandidater nedtecknade men jag har varit lat, låtit tiden stå för urvalsprocessen. Kvar blir väl bara ett tiotal skivor, kanske de bästa. Nu tjuvstartar jag i alla fall.

Årets bästa singlar/eps/minialbum utan inbördes ordning:

Dig og Mig - Skyggerne
Wavves - Life sux
Ty Segall - Ty Rex
Hanna Hirsch - Gå hem över himlen
Hospitalet - I fjärran

Puss & Kram

8 kommentarer:

  1. Året är förstås inget annat än det förra

    SvaraRadera
  2. Håller med om Wavves, tycker den EP:n föll i glömska fort.

    SvaraRadera
  3. haha två månader senare, du måste ha slipat rejält på den där!
    och tack för tipsen, jag behöver musiktips.

    SvaraRadera
  4. de där har jag inte alls slipat på, direkt från höften. albumen är allvarligare. jag tror tyvärr inte tipsen faller dig riktigt i smaken. lyssna på nord & syd på spotify om du har möjlighet, deras singel är skitbra.

    SvaraRadera
  5. säg mig björn, vad gör du en fredagkväll som denna?

    SvaraRadera
  6. Eller en lördagkväll som den här?

    SvaraRadera
  7. är seg, men ska till nån elektroklubb som ligger i en gammal kalla kriget-bunker. igår var jag på en riktig megastor klubb med fem våningar. asäcklig musik, men vafan, med dom här ölpriserna blir inget ställe tråkigt

    var förresten och såg sparta prag för ett par dagar sen! ganska risig kvalla på spelet dock

    jävligt fett med pedagoggränd!!

    SvaraRadera
  8. vad tufft. hur är det med vädret? vi pratar om att boka resa men jag vet inte riktigt hur det går. pedagoggränd är toppen!

    SvaraRadera