onsdag 21 mars 2012

Medan jag varit upptagen med annat har jag blivit dragen vid näsan. Ungefär som när MABD gjorde en cover på Kom kom fastän Anton och Björn B sedan länge bestämt att göra det. Det där kanske jag har hittat på eller reviderat helt och hållet men ni förstår konceptet. För bara några dagar, eller någon vecka, sedan artikulerade jag en tanke om en rockskiva inspirerad av Nebraska fast utifrån en västerbottnisk kontext. Föga unikt, jag vet. Min idé ids jag inte gå in närmare på, det är inte vad det här handlar om. Hur som helst, det har nu ådagalagts att någon umeåbördig Ida Linde arbetat med att översätta Nebraska till svenska och att åtminstone en novell från detta verk är betitlat Västerbotten. Det är ju inte riktigt rocknroll men kanske inte värst synd heller. Det går ju inte att förlita sig till rena fantasier, man drar sig ändå bara vid näsan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar