lördag 10 mars 2012

Till Erik

För en timme sedan läste jag O P Petterssons Nybbygarliv - en berättelse om nybygget Dårris i Vihelminafjällen, jag blev helt tagen. Det var om en svårvinter och a' Ingrid fick ge sig ut på tiggarfärd, så fint det blev när hon kom hem igen. Visst var det O P som skrivit boken din? Idag stötte jag också på en skiva som Monica Zetterlund och Thorstein Bergman gjort tillsammans, Folk som har sånger kan inte dö. Jag har inte hunnit lyssna men det kan nog vara en riktig pärla. Omslaget var i alla fall fint.

1 kommentar:

  1. Denna bok är helt fantastiskt. Jag vill säga att det är den bok som beskriver nybyggarens förutsättningar och liv bäst. På tal om plattan, jag köpte den för ett par år sedan och man tänker att den borde vara svin bra. Men den är rätt kass. Det blir lite för mycekt knutna nävar för att det ska kännas helt ok. tänker på er grabbar. ha det fint så ses vi i sommar.. kram erik

    SvaraRadera