lördag 9 januari 2010

Tips för att klara av vardagen.

1: Att röka under fläkten är något oerhört. Framförallt när förhållandena är såsom följande: Tjugofem minusgrader, ostädad diskbänk, klockan är fyra och det är tidig fredagsmorgon, lagom magbry (i stället för huvudbry) på grund av oförklarliga anledningar, dödstyst lägenhet och sova är inte aktuellt på i alla fall två timmar. G Costanza sa en gång: ”Medömkan är underskattat.” Visserligen, men man ska heller icke förringa romantiserad självömkan, den har en eskapistisk verkan.. Man känner sig patetisk och kung på samma gång. Testa.

2: R***a. Testa.

3: Ligga i sängen och lyssna på Neurosis(valet av musik är självklart valfritt, men utmana dig själv och låt dig hänföras), hög volym rekommenderas, hörlurar ett måste. Även där erfar man emancipering ur sig själv. I övrigt en ordlös upplevelse. Testa.

4: Slå på TV3/TV6/TV8 vid midnatt. Därpå följer en och en halvtimme sitcom såsom Spin City, Skål!, Seinfeld, Två och en halv män (fast man har tröttnat och tycker det är trist). Inte alls eskapistiskt, snarare tvärtom, man är fast i nuet och fullt medveten om att tiden går och man kastar bort den och man känner att man kastar bort sitt liv fast man tycker det är kung och man känner sig härligt jagbryrmigintealls och man ska inte göra det för många dagar i veckan. Högst två-tre gånger, annars kan man bli ledsen och ångestdrabbad av att man inte läser eller spelar gitarr eller något annat konstruktivt. Testa.

De är mina enda tips. Följer man dessa kan jag härmed garantera att några vardagar kommer att bekämpas.

Har ni några tips? Mina är inom kort trista och värdelösa, snart får de en motsatt verkan; är i behov av nya.

8 kommentarer:

  1. jätteläckra tips!!! snyggt!! och framförallt:: bra initiativ till inlägg!!!!!

    SvaraRadera
  2. verkligen gunnar! detta känns som en ny epok!
    ett tips är att skämta på andras bekostnad!
    lantz

    SvaraRadera
  3. jag håller verkligen med dig om sitcomsen. röka under fläkten har jag aldrig gjort förutom hos andra, men jag kan tänka mig att det är en njutning svår att jämföra med något annat. men som du nämnde, spin city, skål, seinfeld är ju alla sevärda serier som man kan döda tid framför! nu ska jag lyssna på laura marling och försöka känna igen mig i slutet på en relation jag inte riktigt haft, puss på er!

    SvaraRadera
  4. slösurfa - bara för att ha något att göra när man lyssnar på musik - är något jag tycker alla borde testa. det är roligt i början, men efter ett par timmar blir det rätt ångestframkallande.

    c

    SvaraRadera
  5. en fråga bara. ser jag ut såhär????? alltså på riktigt. har jag typ den huvudformen????? syftar på kinder o haka å de.......

    http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs202.snc3/20965_278241086884_723611884_5022826_1123640_n.jpg

    SvaraRadera
  6. näe, jag tyckte också att det där var en väldigt dålig bild på dig, visste att du skulle bli missnöjd och få komplex av den :P

    c

    SvaraRadera