torsdag 18 mars 2010

Anton!

Apropå din hajp av Landet Brunsås:

- Varför förklarar dom allt som har med svensk matkultur att göra med att "Sverige var så fattigt en gång i tiden"? Det är ju världens mest banala förklaring! Alla länder har ju varit lika fattiga som Sverige var före industrialiseringen.

- Varför tillåter man David Eberhard uttala sig i programmet? Han är ju fascist ut i fingerspetsarna.

- Varför intervjuar Lotta den där matjournalisten på en uteservering mitt i vintern när det snöar?

- Varför framför Lotta helt grundlösa hypoteser som om de vore absoluta sanningar? Typ "I Sverige äter vi frystorkad mat för att vi var så fattiga på 1800-talet".

- Har inte den där Lotta Sveriges mest utpräglade kuksugarläppar? Jag tycker nästan att det är provokativt att hon tillåts medverka i tv.

- Varför har den där Snook-snubben fått göra vinjetten till programmet? Stör inte det dig med tanke på ditt hipster-hat?

- Erik Haag är ju helfestlig!

8 kommentarer:

  1. han fick göra musiken för att han är awesome. och hon har, om inte kuksugarläppar (ett osmakligt ord, måste hitta en synonym asap), väldigt konstiga läppar: http://www.ronnestam.com/nextevent/wp-content/uploads/2009/08/lotta-lundgren.jpg

    SvaraRadera
  2. förövrigt rätt träffande med hennes grundlösa teser alltså

    -varför blev brunsås så populärt i sverige?
    -jag trooooor att det är för att det är brunsås, potatis och en köttbit som är hur vi definerar en maträtt, så ska den va

    man sitter inte i faktaprogram och tror. hon låter så besserwissig tycker jag, nog därför jag stör mig på det. erik haag är som du säger helfestlig, i sista avsnittet när han kallar henrik schyffert "schyffert" i samtal med hans mamma. erik haag <3

    SvaraRadera
  3. vad är grejen med att hon är helt inkapabel till att vara oseriös? hon ba "näääää, erik och henrik, det är fel. det kommer ifrån 1600-talets kringresande män."

    SvaraRadera
  4. jag tycker kuksugarläppar är en adekvat term. jag håller iofs med om att det är osmakligt, men vad är alternativet?

    SvaraRadera
  5. är oskar linnros awesome förresten?

    SvaraRadera
  6. jag vet inte, möjligtvis något latinskt som inte låter så bondigt och moppekille-aktigt? oskar linnros är awesome, ack sundbyberg är en fantastisk låt. men det är väldigt souligt, och du brukar ju ha svårt för det! men om du skulle vart mottaglig för soul så skulle du älska den. det lovar jag.

    SvaraRadera
  7. jag har förövrigt den bästa förfesten någonsin just nu! sitter hemma, dricker öl, gör mixar i ett djprogram och har en pöjk under läppen. nästan så att jag tror att jag kommer till någon slags insikt, men så dumfull är jag inte ännu!

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Lat Lotta vara ifred! Hon ar ju tilldelad den trista rollen att formedla information, och killarna ar lustiga bollplank. Kom inte och sag att hon bara ar med for att hon ar kvinna!

    Laten ar ju helfestlig! Jag ogillar visserligen hipsters, men jag gillar ju i alla fall er ;)

    SvaraRadera