torsdag 4 mars 2010

To. Li.s visdomsord

Tillvaron är ju laddad med något som måste beskrivas som gudomligt. Sen måste varje människa söka det system, det paradigm som talar till dem. Pascal har uttryckt det som att anta vadet. Det är intellektuell slapphet att inte bearbeta dessa frågor och jag har fösökt att anta vadet.

Fler står att finna i denna fina intervju:
http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/lindgren-soker-meningar_49041.svd

Jag hatar hipsters; men ni har väl inte "missat" Skriet? Sveriges nästbästa singular-bestämd-form-band. Tror jag!

3 kommentarer:

  1. Mina tankar efter att jag ögnade igenom ovanstående rader: Ah kul, Anton har skrivit något. To. Li.s vad menas med det, jaha Pascal har sagt det visdomsordet, struntar i länken, ser att Skriet nämns, jaså är det ena halvan av Skriet, som också gör låtarna i bandet Pascal, och är både publicerad poet och Konstfackstuderande, som har sagt det där om "att anta vadet", är det månne en intervju med Pascal Anton har länkat till; intressant, tänkte jag och klickade på länken. Och jag ställs inför en helt absurd situation. Det var ju en åtta år gammal interjvu med Torgny Lindgren Anton länkade till. Och knappast var det rockbandet Pascal som hade uttalat dem bevingade orden, utan det var sextonhundratalsfilosofen Blaise Pascals ord. Så jävla märkligt. Anton, var du medveten om denna märkvärdiga, ja, till och med jättemärkliga, relation dina två utsagor hade?
    Sällskapet!!!

    SvaraRadera
  2. Det var mig ett lustigt - och snarst undermedvetet - samband!

    Jag visste att Du, Gunnar, skulle första vilket band jag syftade pa, och inte tänka "Vapnet, Senapen, Tidningen, Torktumlaren, Familjen" eller vad det nu finns för märkliga bandnamn idag.

    SvaraRadera
  3. jag tror jag ska starta ett band som heter senapen, genialiskt

    /g

    SvaraRadera