onsdag 10 mars 2010

Högskoleverkets nya rapport visar att arbetsmarknaden ser mörk ut för nyutexaminerade ekonomer och jurister. Äntligen faller Guds dom över dessa förbannade karriärister. Statusjägarna kommer finna sig kräla i precis det träsk som de bespottat och hånat i alla dessa år. Det ska fan inte löna sig att göra karriär.

För övrigt anser jag att Lars Vilks är en pajas och en bekräftelsesökande dussinkonstnär. En mediekåt, uppblåst nolla. Inte för att det är rätt att mordhota någon bara för att vederbörande råkar vara en nolla, men ändå.
Jag ifrågasätter inte hans rätt, jag ifrågasätter hans motiv och hans anspråk på martyrstatus.

2 kommentarer:

  1. Vad glad jag blev av att läsa det här! Jag tycker visserligen att fenomenet hemlöshet är den största skamfläcken i vårt samhälle - men som det ska glädja mig att se handelshögskolefjantarna (som sa "Bistånd, sånt där vänsterdravel?") jag läste ekonomisk historia med bära på kassar och sova i viadukter!
    Och, Björn, oändligt stort tack för Sebald-tipset!

    SvaraRadera
  2. hahahahahaha jag blir lycklig av att läsa om din avundsjuka. Det är inte tanken på en ny bil som får mig att gå upp på morgonen utan att se dina gelikars avsky när jag sitter i den.

    SvaraRadera