torsdag 4 mars 2010

Jag publicerade mig förresten i VK idag:

Alliansens utbildningspolitik ökar den klassmässiga segregeringen

Det är väl inte världen roligaste artikel, och den avslutande delen (den om hur VSF vill förändra utbildningspolitiken) tar jag inget ansvar för. Märk också att artikeln är en replik, och ska förstås i ljuset av detta. Vidare tog sig VK friheten att klippa och stryka ganska fritt i den av oss inskickade texten. Det som publicerades ovan är således en stympad version, vilket även märks på dispositionen och det dåliga språkliga flytet.

Men i alla fall!

7 kommentarer:

  1. Fast jag fick lite ont i magen av att läsa den.

    SvaraRadera
  2. Är det inte snarare sa att studenterna gar 600 back för att de köper kreatin pa kredit? Eller för att de ständigt maste köpa nya Acne-kostymer, för att deras sönderknarkade IKSU-kroppar aldrig slutar svälla?

    SvaraRadera
  3. nja, det där är ett typiskt tvivelaktigt moralistargument som lika gärna skulle kunna komma från hanne kjöller på DN.
    jag håller förvisso med om att många studenter lägger pengar på skitsaker, men det är inte relevant i sammanhanget. felet du gör att är du ser studenternas situation i absoluta och inte i relativa termer. för relativt till övriga landet är studenterna den grupp som tappat allra mest de senaste 20 åren.
    med det där argumentationen kan man lika gärna hävda att socialbidragstagare är bortskämda för att dom har råd att köpa cigg.

    b

    SvaraRadera
  4. Ska jag behöva märka vissa inlägg med "OBS! Ironi" för att det ska framgå att jag är på skämtsamt humör? Kom igen!

    SvaraRadera
  5. men vafan, du tycker ju det där! erkänn att du var åtminstone 50 % seriös

    nu skäms jag som en gris. eller som en hund brukar man väl säga

    fan!

    SvaraRadera