måndag 8 mars 2010

Kroppen själens fängelse

Har p.g.a. överansträngning en andra gång skadat knät (till följd av så mycket nyfiket promenerande), och därför försatts i en djävulsk rävsax; utan promenad ingen sömn, utan sömn ingen vidare tankeaktivitet under dagen, och om jag väl ändå skulle promenera, blir skadan värre och min planerade resa kanske måste skjutas på framtiden. Vad i helvete ska jag ta mig till? Och de skrattretande sömntabletterna jag köpte är ju bara retsamma; istället för att somna ligger jag som ett tårögd våp, går på toa fem gånger och äter tre mackor innan jag allmänt förtvivlad efter ett par timmar slutligen somnar.
Om jag vann på lotto skulle jag a) köpte en kateter, b), köpa en sondmatarmaskin och c) anställa en livläkare som kunde skriva ut människovärdiga sömnmedel samt vara intellektuellt bollplank.

1 kommentar:

  1. gör som mig, släpp prestigen och bli gymbög. bänkpress!

    b

    SvaraRadera