fredag 19 februari 2010

19/2

Om jag känner min kropp rätt, vilket jag gör, sa är jag nu sjuk för tredje gangen 2010. Jag har tva teorier, för hur jag smittades denna gang.

1. Kvinnan bakom mig pa sparvagnen igar satt och hostade, och pa grund av hennes nonchalans höll hon inte för munnen, och hennes bakterier kunde lätt uppsöka mig. Var hon tvungen att ga ut igar? När ska sjuka lära sig att stanna hemma och sluta förpesta omgivningen?

2. Nagon bekant har smittat mig, genom att skaka min hand. Ni anar inte hur ofta jag tvingas ta folk i han här! Och sällan hinner jag söka upp toa och tvätta händerna (oftast finns heller inte desinfektionsmedel pa toaletterna i detta fattiga Bundesland). När ska man sluta med denna ohygieniska sed? Första hur mycket lidande jag tvingas utsta bara för att jag är sa hövlig!

Robert Gustavsson har förstatt poängen med desinfektionsmedel:
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhyCxyFe2xfwbgfyRxH_bcAtXFqBP6n1aHYtwAbhoPf6ViD5lcBSQ7FMRLsO5I1MBjctxZ2ZFclXKoYEKVdskeSBczM10VoHPhfwyJ361TBwct0EUqR68iQmD2m0Rny5YsoEfm02t392f4/s400/des.jpg

/ Den upprörde hypokondrikern

2 kommentarer: