torsdag 18 februari 2010

vid frukostbordet

i morse, satt jag och Paul, som jag bor med, och smapratade lite. Efter ett tag fragar jag:
- Om du skulle ta livet av dig, hur skulle du göra da?
- Skjuta mig, svarar han. Du?
- Dränka mig.
- Det är ju plagsamt!
- Mmm, svarar jag.

Min fraga maste ha fatt honom att tänka pa självmord i vidare bemärkelse, för efter en kort tystnad utbrister han:
- De som gör sana där skolmassakrer har ju ingen stil! Hur manga har inte redan skjutit massa andra och sen sig själv? Jag skulle göra det pa ett helt annat sätt, typ med en flamethrower* eller ett samurajsvärd.

Jag har aldrig tidigare, och kommer säkert aldrig igen, höra nagon yttra sa intressant kritik av fenomenet skolmassaker, i det att de som gör sig skyldiga till dem brister i originalitet.

* min kursiv.

1 kommentar:

  1. anton, du har utvecklats som bloggare.
    /ivar "det går bra nu" lantz

    SvaraRadera