onsdag 26 oktober 2011

Onsdag

GOJ kan vara din almanacka. En godtyckligt selektiv almanacka. Idag är det onsdag. Ikväll är det onsdag. Ingen har namnsdag.


Jag trodde att det skulle drickas öl men det ska det väl inte. Det gör inget. Jag är lite som i koma. Gör inget. Inte mycket i alla fall, går, läser. Det är ju höst, tänker man. Men jag saknar onsdagarna på scharinska, kom att tänka på dem nu över en cigarett, alltså de tidiga. Jag sitter och lyssnar på Ulf Stureson och det är toppen, får väl räcka, för nu. Kanske går jag ut, till affären, för en cigg, en promenad eller en ciggpromenad. Kan hända att det blir en titt på baren, inifrån och ut. Fast där inne är inte så varmt, så där att snålblåstsjaget jag direkt tinar. Inifrån och ut. Dit går man inte själv.

6 kommentarer:

  1. jag drack ingen öl. känns fett bra, ah pigg när man vaknar!!!

    SvaraRadera
  2. i spannet 2-4 gömmer sig perfektionen

    SvaraRadera
  3. i spannet 0-0 gömmer sig läsdag dagen efter!

    SvaraRadera
  4. nej, det är det som är så bra med spannet 2 - 4: läsningen tar ingen nämnvärd skada! ej heller träningen

    SvaraRadera