tisdag 25 oktober 2011

Taget från Svd:
"Horace Engdahl skriver om blosset som rit när människan står inför det absoluta: 'Världens undergång skulle vara en fullt uthärdlig tanke om det bara vore möjligt att ta en cigarett efter.'"

Då tänkte jag på det vi brukar göra. Åka till ett ställe och röka en cigg i rent rituellt syfte. Ett exempel: När jag och Björn var i Paris åkte vi metro till Place Trocadéro, ställde oss mellan Palais de Chaillot och blickade utför parken som bredde ut sig framför Eiffeltornet. Vi tände en cigarett och var där i ungefär tio minuter, sedan tog vi oss därifrån.

2 kommentarer:

  1. Det där är något vi gör bra. Jättefin liten anekdot från paris.

    Jag har hög puls, har haft det varje gång jag öppnat min mail på slutet. Men azar gillade min uppsats om alkberg och fanon. Jag kan andas ut.

    SvaraRadera
  2. det är typ den bästa gruppriten vi har. inte minst när folk har tillgång till bil, och landsbygden är öppen!

    SvaraRadera