måndag 17 augusti 2009

I don't know your name yet

But I've seen you around

And I don't know the reason

But you been on my mind


You're standing by the window

you're talking on the hone

I'm sitting at the bar trying to read the eveningpaper

While the coffees getting cold


Then you're by my side

You're saying hi


And this is where the wave breaks

This is were my firm ground shakes

This is were I fall in love


jag vet att jag förpestar bloggen med massa texter, men allt är så fint, och jag har någon slags förkärlek till att citera texter. men se det som en sån sak man till först avskyr och blir störd på hos någon, men som i sinom tid blir en sån sak man gillar med den personen. dom flesta har ju trots allt någon sådan egenskap. min kväll har vart väldigt melankolisk, men tiden när söndagar inte var melankoliska måste varit någon gång mellan min första gången jag mådde dåligt och min första öl. cigaretter utan tröja i alldeles för karg kyla kännetecknar oftast dessa söndagar, med the radio dept. i mina öron. men jag har det i alla fall bra. jag hade världens bästa pratstund med en kompis igår, fick veta så mycket som måste vart så svårt att berätta och också svårt att inte prata om. jag älskar verkligen att prata om sådana stora saker som gör att man förstår så mycket mer av någon, som förklarar varför någon är som dom är. man behöver som inte ge eller få något bra svar på det som sägs, utan det räcker bara med att få säga allt.


nu vill jag dock resa någonstans, slippa känna igen allt och se något annat. det är nog en sak jag alltid vill, fast mer för känslan än för själva platsen. resa är väl bland dom mest romantiska saker som finns på något sätt. jag gillar bilden av att fara ifrån någon, för vad kan vara sorgligare och vackrare trots allt? tänk bara på håkan hellströms textrad "Du har vart ute i världen i flera år medan jag stannat på mitt rum och sett dagarna gå" eller pats textrad "jag längtar alltid härifrån, sen jag såg båtarna till san fransisco, men alla ni håller mig kvar, alla ni är allt jag har, men ni förtjänar nånting bättre än mig". det är fint tycker jag. nu ska jag sova, godnatt alla.

1 kommentar:

  1. fint, vackert, melankolisk och vemod är nog de ord du använder flitigast när du skriver här. det gillar jag på något sällsamt sätt

    SvaraRadera