tisdag 11 augusti 2009

Min balkong är mitt hatställe för att röka cigaretter. Den enda utsikt man har är förvånansvärt många haltande personer, alkisar, fulla ungdomar och några enstaka barnfamiljer, samt nån, också enstaka, fin person som cyklar förbi så snabbt så det inte spelar någon roll i helhetsbilden. Enda gångerna det är fint, är när jag sitter där med Jakob och kan prata om saker som mest passar till cigaretter. Då är det fint.

Nu vill jag till Sthlm, Tyskland och den stad som Anton bor i, och Umeå. Jag ska nog hälsa på åtminstone ett av ställena innan jag börjar plugga. Egentligen borde jag nog åka imorn, och fylla mobilen med going-away musik som Bob Dylan - You're Gonna Make Me Lonesome When You Go, Ed Harcourt - Watching The Sun Come Up och Florence Valentin - Där Jag Borde Va, men så blir det nog inte. Med Way Out West och allt. Men snart hoppas jag.

2 kommentarer:

  1. du! är du inte på att åka till anton typ vid höstlovet? om jag har cash då tänkte jag dra! du har iofs inte höstlov men det kanske går att tajma ändå!

    detta är sjukt bra åka iväg musik:
    http://open.spotify.com/track/72wGn6K5yeEHHHBrnq9rXZ

    /ivve

    SvaraRadera
  2. jag kan mycket väl tänka mig det! we'll look into it! fan, jag måste börja lyssna på tindersticks, jag får jobba på det!

    SvaraRadera