torsdag 13 augusti 2009

Rapport och bildbevis




Rapport från Tallhöjden, Orust och kolonien beståendes av fem nationaliteter och nio individer.
Detta är egentligen allena ett bildbevis, då Viktor inte trodde på att jag byggde en älg igår. Men jag kan lika gärna berätta litet om hur det är. Jag är här med Albins kompisar, ett syskonpar från Tyskland plus två vänner, likaså härstammandes från det ariska Germanien. En flickvän från Spanien, en galen colombiansk filosof - som arbetar med sin doktorsexamen om likheterna mellan Gadamer och Heidegger - och dennes flickvän från Frankrike. Och Sverige representeras då såklart av mig och min bror Albin.
Det är en underlig sammanslutning, alla badar nakna, ingen är pryd, lite udda initialt men nu har man vant sig, det är avslappnat och öppet, en asexuell nakenhet (äntligen!). Förvånansvärt lite alkohol, men jag lyckas bli lite full ändå, sådär i smyg tillsammans med Albin. Men kvällarna kräver föga alkohol, det är ändå dans fram till halv fyra på nätterna och diverse galna upptåg. Bland annat älgbygget, som var tänkt såsom en totempåle som senare skulle brännas som en offerrit till den colombianska rätten - lomo, 3 kg ryggbiff dränkt i salt och inlindad i linnehanddukar - vi inmundigade igår. Älgen "THE LOMO MOOSE" kan brännas upp i kväll.
Vädret har varit fantastiskt (just nu halvdant dock), vädret måste faktiskt nämnas, svenska väderfanatiker är vi ju alla mer eller mindre.

I morgon väntar Way Out West, det kommer vara ball.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar