torsdag 20 augusti 2009

Min väg till jobbet

Jag låste upp hojen och hoppade på. Snart mötte jag en besynnerlig liten herre som gick och bar på en igelkott. Vid den lilla dammen före sjukhuset spelade lodarna fotboll mot ett gäng sköterskor. Ställningen var oavgjord. På Östermalmsskolan var det skolstart, dörrarna öppnades och barn och föräldrar trängdes ursinnigt för att komma in. En äldre herre hälsade glatt vid Lupins blommor och från en balkong strömmade ljuv musik av Charles Redlands orkester. På Rådhusesplanaden var den stora kapplöpningen i full gång, jag fick leda cykeln den sista biten.

2 kommentarer:

  1. åh, vilken fin umeåskildring! jag blir så saknadsfull i brist på bättre ord och ork. jag är i gåsö och har det fint, lyssnar på alex weak - disney på is lite motstridigt (men det är verkligen bra typ) och sen ska vi laga mat, fast först ska jag och amanda se its always sunny in philadelphia! kvällen kommer bli ljuv är min prognos. puss

    SvaraRadera
  2. jag håller med dig om alexis weak. det är rätt bra, även om det är på gränsen till tacky. och så är det lite skämmigt att lyssna på.. fan att man ska vara så mån om att anpassa sig till andras tycke

    c

    SvaraRadera