måndag 14 september 2009

cool water på den gyldene freden

Att Mattias Bärjed är en fin kompositör blev vi alla varse om sedan han gjorde musiken till Upp till kamp (som ju till största del bars upp av musiken, och till en mindre del av den fantastiskt vackra mörka tjejen). Det finns emellertid mer! Han har gjort fin musik till en annan serie, "Familjen babajou" som är rätt bra. Att så mycket bra musik ska komma från Karlstad!

sluta upp med att dricka så mycket gunnar! har du inte sett affischen på ålidhems vårdcentral med en negerpojke som håller upp tre fingrar och säger "Tre räcker för mig!"? Lär av honom!

Jag läser PO Enquists memoarer och får hemlängtan när det handlar om vintern. Så sjukt fin den är! Frisk! Bästa ciggen är ju i vinterkyla.

2 kommentarer:

  1. Vadå "tre räcker för mig"? Menar han tre bärs? TRE BÄRS?! Då blir man ju inte ens full ffs!

    SvaraRadera
  2. mattias bärjed var fint, jag har dock läst massa kurslitteratur i tystnad så jag bytte till T.K.K som du också vet är helt fantastisk. haha, jag vill se den affischen! kan ingen fota? christian? jag håller med dig om ciggen tror jag, speciellt i umeå där allt är tyst och det enda man hör är det knakande ljudet från snön. umeå är fint på vintern.

    SvaraRadera