tisdag 22 september 2009

Please don't say we're done
When I'm not finished
I could give you so much
Make you feel, like never before
Welcome, they said welcome to the floor

It's been a while
And you've found someone better
But I've been waiting too long to give this up
The more I see, I understand
But sometimes, I still need you

Sometimes, I still need you

I was struggling to get in
Left waiting outside your door
I was sure
You'd give me more

No need to come to me
When I can make it all the way to you
You made it clear
You weren't near
Near enough for me

Heart skipped a beat
And when I caught it you were out of reach
But I'm sure, I'm sure
You've heard if before

alltså björn, hur kan du inte gilla XX? jag blir nästan lite arg tror jag, ja, jag tror faktiskt det gör mig en bit arg!

3 kommentarer:

  1. Men asså det drar ju way to much mot soul, rnb och andra småäckliga rytmer.
    Den enda orsaken till varför vita människor säger sig tycka om soul och dylikt är för att vi har dåligt samvete för hundratals år av slaveri, kolonialism och rasförtryck. Men sanningen är ju den att soul är helt värdelöst, och den som anger soul som referens är därför också värdelös.

    blood red moon är en skitbra låt, men resten blir jag mest provocerad av. rytmerna förstör ju allting, plus att jag inte tål sången. det blir för skitnödigt svart på nåt sätt

    SvaraRadera
  2. soul? rnb? jag förstår verkligen inte vart du hittar det! det är ju rätt standard "popelectro-rytmer"? jag skulle snarare säga att det är typ emo eller nåt om jag skulle vilja säga nåt dåligt om det! soul är förövrigt inte värdelöst, kolla bara på florence valentin i många av deras låtar, och för att ta ett praktexempel, parker lewis nya skiva! skitnödigt svart som mörkt, eller mörkhyat?

    SvaraRadera
  3. jag tycker sången känns soulinfluerad, eller i alla fall influerad av sån där musik med jobbiga rytmer och provokativt självgod sång.

    hade det varit ett rent popsound hade det kunnat bli utmärkt, nu försöker dom köra på det intersektionella spåret och då blir det bara en småful soppa av det hela.

    jag menar svart som i mörkhyat, eller egentligen afroamerikanskt. afrikanska influenser i popmusik är bland det bästa jag vet

    och jo, soul är sämst. det finns inget jag hatar mer än folk som sitter vid ett piano och sjunger soul med souliga röster. det är hur vidrigt som helst, till och med värre än skatepunk. nu är iofs xx inte alls jämförbara med den typen av musik, men dom drar för mycket åt det hållet

    SvaraRadera