måndag 28 september 2009

where have all the flowers gone

Surerightfine. Jag lever i stenåldern. Torre, du hade rätt, för längesen. Om Miike Snows Animal och Johnny Boy låten. Och Song for no one också! XX är ju bra, absolut, men med dem händer det liksom inte riktigt för mig (inte än i alla fall), typ som med Studio (fatta vad kontroversiellt sagt). Sound of arrows - into the clouds är ball.


Måste också prisa DJ:arna i källaren på Shape up. Jag menar, de bjöd ändå på följande kavalkad:

Popsicle - Hey Princess
Magnetic Fields - I think I need a new heart
Camera Obscura - French navy
Håkan - Känn ingen sorg för mig Göteborg
Pet Shop Boys - Always on my mind

Inte särskilt subtilt kanske men en pris snus vardera tycker jag gott att de förtjänar.




Annars blir det ju lätt att man gräver där man står.

3 kommentarer:

  1. vad fint att höra, albin! kavalkaden får mig att tänka på kvällen på shape up när dom spelade "vi kommer att dö samtidigt", och då blir jag glad! nu fick jag värsta magnetic fields-renässansen (hur skriver man såna ord? är det korrekt med strecket efterbandnamnet?). "i don't believe you" är ändå en av dom bästa låtar jag hört, ingen överdrift!

    SvaraRadera
  2. Det är otroligt hur glad man kan bli bara det spelas en låt man tycker om. Jag tänkte som att Hey Princess var världens bästa låt där helt plötsligt, i slutet när det bara är distgitarr och omöjligt att dansa var jag i stilla extas.

    Jag skulle skriva det så.

    Den är bra! All my little words också!

    SvaraRadera