måndag 28 september 2009


som albin påpekade så står man ju faktiskt oftast och trampar på samma plats när det handlar om musik, med några små utflykter då och då.
ibland kan man dock hitta låtar med artister man trodde hade hört allt bra med, som man bara inte lärt sig uppskatta, vilket är just hur det är med mig
och "i didn't understand" med elliott smith. den är ju faktiskt hur fin som helst, vilket egentligen allt han gjort är! just nu är jag emo-torkel och lyssnar
endast på magnetic fields och elliott smith. och "in a sentimental mood" med ellington och coltrane.

11 kommentarer:

  1. Konstigt med texten, att den inte riktigt syns. Som att hitta Duncan med Paul Simon! Förresten är ju filestube grymt bra.

    SvaraRadera
  2. mm, formateringen av texten blev helt störd iom att jag skrev in embed-koden för youtubefilmen! ska lyssna på duncan snart, har inte lyssnat tillräckligt mycket på paul simon! filestube är bästa sidan sen youtube typ, man kan hitta så himla mycket! så himla mycket skönare när man ska ladda hem skivor, alldeles för meckigt med torrenter. däremot är det ju inte särskilt användbart om man ska ha filmer.

    SvaraRadera
  3. framförallt hittar jag mycket som jag aldrig funnit någon annanstans. var kan man få ner christopher sanders skiva? jag har aldrig hittat den.

    SvaraRadera
  4. nä, varken ingentings två första skivor eller christophers skiva är lätt att få tag i, har fått dom genom länkar av kompisar som haft. kan lägga upp imorn, har allt på andra datorn och orkar inte sätta mig vid det skrället nu!

    SvaraRadera
  5. det låter bra, är ju ingen brådska. jag har mycket väsen för ingenting men särskilt soloskivan vore trevlig att höra.

    SvaraRadera
  6. jag kan föra över sander till din hårddisk om du vill. fast jag tycker inte den är så mycket att hänga i granen iofs

    SvaraRadera
  7. Är det mjölke? Det kan du ändå få göra. Har du varit på förmedlingen Viktor?

    SvaraRadera
  8. nä ingen förmedling, men har varit och delat ut cv i några butiker!

    SvaraRadera