söndag 27 september 2009

hommage à Gunnar Erlansson

Jag är så fantastiskt glad att vi sedan ett par år har äran och privilegiet, att få vara vän med Gunnar Erlansson. Jag ser kvällen hos Joar, när "Balladen om K " ("Jag är inte sjuk"), spisades på repeat på stereon, som en milstolpe. Utan Gunnar ingen Thorsten Flinck, ingen att tala Ossler, Gullin och Neubauten med. Och så många diskussioner han har förgyllt med sina skarpa iakttagelser, tvärsäkra ställningstaganden och syrliga kommentarer (alltid utrustad med de senaste rönen inom estetiken)!

Häromdagen såg jag en dokumentär om Tyskland de första åren efter kriget, och om hur man på svarta marknaden använde Lucky Strikes som valuta. Hade vår Gunnar varit där då, hade han inte varit en simpel baron; utan Kejsaren av Tyskland!

Man brukar säga att "ingen människa är oersättlig". Men jag vill framhäva att min vän Gunnar är ett undantag.

Om ni andra vill tillägga något, så gör det; jag utlyser den kommande veckan till "Varma-ord-om-Gunnar"-veckan.
Mycket nöje!

6 kommentarer:

  1. gunnar var så jävla rolig igår! han tog med sig en slägga hem!

    SvaraRadera
  2. jag vill framhäva gunnars förmåga att alltid resa sig på nio!

    SvaraRadera
  3. ne du hade den ju i din väska men han tog den ju!! hahaha. ååh gunnar

    "jag blev ite småkär i en tjej, jag sa det til henne fan ajg är lite småkär i dig. hon ba nä det är du inte. alltså jag skiter väl fullstndigt i henne"

    SvaraRadera
  4. HAHA! vilket sjukt bra citat om småkär! gunnar är en trollkarl med orden.

    SvaraRadera
  5. Gunnar är ball! Han sa ju också att han hade spöat fluddan.

    SvaraRadera