torsdag 17 september 2009

Det här kan vara den bästa debattartikeln någonsin!

"Amerikanska män vet hur man uppvaktar en kvinna. De är väldigt romantiska och köper dyra presenter."

"I gengäld får de kvinnor med stil. Som hemmafru ska du ställa upp på alla sätt, du ska alltid var snygg och välklädd. Sexuellt är det kvinnans skyldighet att se till att mannen är tillfredsställd, gör hon inte det får hon skylla sig själv om han är otrogen."

"En annan sak jag älskar med USA är inställningen till service.

Om du anställer någon i Sverige ska du ha utbildning och vara kvalificerad. Här är det illegala mexikaner som gör jobbet. De diskar, städar, tar hand om trädgården. Jag har en enorm trädgård och fyra trädgårdsmästare. Det är jag som ser till att de kan försörja sina familjer. De kan inte prata engelska. Det är som att prata med en vägg, de kan inte ens stava till sina egna namn. Det kan bli ganska frustrerande ibland.

Förstår ni hur förbannad man blir när man lägger ner enorma summor på gräsmattorna och trädgårdsmästarna sedan förstör det jag plöjt ner 100000-tals kronor i?. Det är väl inte konstigt att man blir rasande och skäller ut dem. Men jag förnedrar dem inte. Jag tar hand om dem och ser till att de bor i bra områden nära jobbet så att de slipper sitta i bilköer. Jag skickar de på semester och ser till så att deras familjer har det bra.

Listan på folk som jobbar för mig är lång. Massagekvinnan, hårtjejen, nageltjejen, min personliga tränare, hundspa, barnflickorna... jag kan knappt hålla reda på alla som står på min lönelista.

Vad jag vill komma till är att i USA handlar det om service. Det ger jobb åt massor av människor som annars hade levt i fattigdom. Om svenska folket hade lärt av USA skulle svenskarna få tid för varandra. Nu kommer de hem och är sura och ska städa och stryka. Det finns ingen kvalitetstid. Sedan har vi jätteproblem här med den nya internetgenerationen. Den är obildad och missunnsam och deras liv på bloggar och twitter meningslöst."

Läs hela!

Alltså den här Anna Anka måste ju vara en av 2000-talets största och mest geniala provokatörer! Hon står ju för allt som är fel i världen. Hon spottar på allt vad jämlikhet, medmänsklighet och solidaritet heter.

Hon är en förkroppsligad och helt briljant satir (in absurdum) av det borgerliga människan.


Vare sig hon är allvarlig eller inte så är den här artikeln faktiskt ett storartat avantgardistisk konstverk!

4 kommentarer:

  1. tänk dig att behöva presentera sig själv som anna anka!

    det borde ju användas som ett straff: tvångsnamnbyte!

    mvh/ivar

    SvaraRadera
  2. that girl needs to be put to sleep, ASAP! såg du hollywoodfruar? det hat jag upplevt dom senaste 5 åren kan inte ens mäta sig med det hat jag kände under den timmen avsnittet pågick.

    SvaraRadera
  3. Läs även Roland Poirier Martinssons inlägg, aktiv i Timbro.
    Det är sanslöst, fan, hur fan ska det gå för världen när det finns så fruktansvärt horribla vidriga dumma människor.
    Även kläddesignern Kristian Arvelin sållar sig till de fördömdas skara, ty fördömda äro de att brinna och lida i evinnerligheten.
    /G

    SvaraRadera
  4. jo jag läste Poirier Martinsson, han är ju bortom efterblivenhet. och då är han ändå en av Timbros högst uppsatta chefer och mest framstående skribenter. det säger ju allt om det där borgerliga skitgänget

    SvaraRadera