torsdag 17 september 2009

Ljus i det mörker vi kallar livet¹

- Emma är en ängel.

- Man kan fortfarande fiska i Tavelån (i de flesta rinnande vatten är det sedan den 15 september förbjudet) eftersom att inget fiskekort krävs. Rykten gör dessutom gällande att det finns fin bäcköring i ån.

- Alkberg skriver fina och finurliga texter. Exempel:

Ta av din fula tröja
Dra den över huvudet
Och använd den som en blöja
Aldrig har jag hört
Det snackas mera skit
Låter som nån info från Folkpartiet

**************

Ordagrant det var mina barn
alla mina fina fem som lärde mig
Ordagrant och du förstås
alltid du
att kärlek finns
Jag hade nöjt mig med mycket mindre men jag fick allt
Kärlek blåste liv
liv i mig och ändrade på allt


¹Egentligen tycker jag inte att livet är ett mörker. Det finns gott om förmörkande omständigheter och förvisst är att vardagen ofta ter sig grå. Men, det är mer som att färgerna ibland bleknar, blir som urtvättade. För själva existensen den är färgsprakande.

2 kommentarer:

  1. färgsprakande! livsglad precis som jag!! asbra texter!! å fina saker! styr upp tripp till tavelån i helgen! jag ska sitta å lira munspel för er grabbar

    SvaraRadera