tisdag 8 december 2009

har:
läst två kapitel ur främlingen
lyssnat på television personalities
sett part 3 av fonzie loves pinky
stekt en burgare
gjort 3x10 sit ups (ungefär, det var så himla svårt)
gjort 3x10 armhävningar (nästan, mitt mål är att göra dom här två varje dag!)
övat på min synth (eller vad det heter?)
städat en bit

och förhoppningsvis imorgon får jag dom här i brevlådan:


helt ok dag!!!
hur har era varit?


förresten:
har ni någon favoritblogg? eller någon blogg som ni ofta är inne på?
min blogg favoritblogg tillhör mihae, sip my ocean heter den

http://sipmyocean.blogspot.com

17 kommentarer:

  1. och nu: äter två hårdmacker me ost å gurka, inte mjukt bröd inte nej nej!!! sen: gå till expert (finns det kvar på strömpilen?) och lämna in en engångskamera!!

    SvaraRadera
  2. min är antingen den här: http://dethjunkie.tumblr.com/page/2
    eller den här: http://alaskaneyes.tumblr.com/

    nog den sistnämnda, men inte säker!

    SvaraRadera
  3. den enda bloggen jag läser är grabbarochjargong.blogspot.com och den räcker gott. varför dricka mäsk när det finns vin liksom?

    b

    SvaraRadera
  4. jag är extremt less på bloggar bestående nästan uteslutande av svart-vita bilder. kom på nåt nytt liksom
    finns det inte någon blogg med typ bara katt-bilder? eller bilder på björnar. det skulle ju vara himmelriket

    SvaraRadera
  5. asså vem av er är sticks downey? jag är typ kär i dig!

    SvaraRadera
  6. haha nu kom jag på det är viktor fast jag borde fattat med en gång *pinsamt*

    SvaraRadera
  7. torkel den andra var bra!! haha björn vad fånig du är. vadå kom på nåt nytt liksom, varför då?? gillar man sådana bilder är det ju tip top!

    här har du din kattbildsblogg: http://www.happykittenwithamitten.blogspot.com/

    haha lisa!!!! kram

    SvaraRadera
  8. snyggt med vin och mesk förresten!!

    SvaraRadera
  9. förresten, en liten request av förmodligen alla här, förutom björn då, och kanske i synnerhet riktad till anton, dock inte till fullo: har någon en bra spotifylista med eldkvarns bästa låtar? jag har fått höra rätt mycket på skolan och vissa låtar var väldigt fina!

    SvaraRadera
  10. min är nog den här: http://bernur.blogg.se/

    han skriver bara om intressanta saker, och han gör det bra

    c

    SvaraRadera
  11. haha, bilden på kattbloggen då dom kittlar en kattunge på magen var ju priceless! tack viktor!

    däremot avböjer jag mig din kritik:
    "gillar man sådana bilder är det ju tip top!"

    med det resonemanget blir ju all kritik mot konstnärliga uttryck ogiltig. givetvis måste man som betraktare kunna ställa subjektiva kvalitetskrav på konstverket. (eller ja, krav är väl fel ord. men man måste kunna rikta kritik mot verkens kvalitet). bara för att skaparen själv tycker om sitt verk betyder det inte att verket är "bra".
    steriliseringen av kritiken är postmodernismens stora otjänst på konstens område.
    kritik blir - trots en utbredd missuppfattning om motsatsen - inte mindre giltig för att den är subjektiv.

    SvaraRadera
  12. ett litet förtydligande:
    jag vill inte hindra några från att ha bloggar av den typen jag kritiserat. jag vill bara hävda min rätt att kritisera dem

    SvaraRadera
  13. kritiken är konsten blodomlopp!

    SvaraRadera
  14. ja visst visst, menade dock inte skaparen utan andra tittare, till exempel jag!

    tyckte att det var lite tokigt att du skrev "kom med nåt nytt", men det är väl lika mycket en smaksak, du önskar se något modernt eller nytänkande

    SvaraRadera
  15. det här är min favoritblogg. annars är det bloggar med ovanlig postpunk och new wave, som systems of romance, 7' from the underground och den konkreta kniven. mabd.se också förstås, men det är ju inte någon blogg.

    SvaraRadera
  16. nja, egentligen är det inte nytänkande i sig jag är ute efter. jag tycker bara den där "trenden" har fått oförtjänt stora proportioner.

    egentligen är hela den här grejen ett paradexempel på hur jag tämligen omotiverat låter mig bli irriterad av petitesser.

    b

    SvaraRadera
  17. trender brings out the worst in people!

    SvaraRadera