onsdag 9 december 2009

jag sitter och dricker den trofasta 5,2an i väntan på att min mat ska bli klar, samt har en förfest med mig själv. himla fantastiskt med att ta sig tid att lära känna sig själv såhär innan man träffar mängden. jag märkte också att jag bara lyssnat på svenska artister och främst artister som jag kan koppla till alla er; eldkvarn, bob hund, håkan hellström, etc, musik som jag lyssnar på med vissa mellanrum, men ändå alltid kommer tillbaka till. jag har typ olika musiksmak för olika vänskaper och situationer, och det var länge sedan jag lyssnade på den här musiken med någon annan. det kommer bli fint att träffa er alla igen, och dig, anton! nu ska jag ta ut mina fiskpinnar som ska få husera på tallriken, bredvid en stor portion potatismos och en klick creme fraiche. på återseende!

ps: apropå min låttitelslista, så vill jag ändra försaplatsen till bob hunds "f.ö. stal hon mitt hjärta":ds

6 kommentarer:

  1. fint skrivet! men varför äter du creme fraiche till fiskpinnarna? har du inget annat än creme fraiche? eller creme fraiche med spec-smak? bara vanlig creme fraiche känns lite platt

    SvaraRadera
  2. det är som du säger lite platt, men jag har vad jag misstänker är magkatarr och magen gillar inte kryddor och fett, så jag kör på en lätt cremefraiche naturell för att slippa så mycket ont i magen som möjligt! har inte stekt någon måltid sen tre veckor tillbaks alltså. skulle kunna döda för stekta hemmagjorda köttbullar med lite potatisgratäng och gräddsås till, men det får vänta!

    SvaraRadera
  3. jag skriver samma kommentar här så kanske grabben ser den:
    "hörru viktor sätt på mobilen förfan, vem tror du att du är egentligen?
    seglarn är på väg hit, kom du med. jag bjuder på starkfolle deluxe"
    så kom då!

    SvaraRadera
  4. du förresten torre, varför svälta när det finns mat? skulle örjan acceptera ett sådant liv för sig själv? om inte, varför gör du det?

    SvaraRadera
  5. har haft på telefonen hela kvällen. det måste vara något fel på den, fasen att ja tappa den imorse. nu är det för sent förstås.......

    SvaraRadera