onsdag 30 december 2009

jag var tvungen att ta med ep's och tillochmed en singel med motiveringen att dom är alldeles för bra för att lämna onämnda.

1.phoenix - wolfgang amadeus phoenix
2.el perro del mar - love is not pop
3.anna järvinen - man var bland molnen
4.noah and the whale - the first days of spring
5.taken by trees - east of eden
6.radio dept - david (ep)
7.discovery - lp
8.bibio - ambivalence avenue
9.m. ward - hold time
10.bon iver - blood bank (ep)
11.girls -girls
12.best coast - when i'm with you (singel)
13.deportees - under the pavement, the beach
14.memory cassete - rewind while sleepy (ep)
15.handsomeboy technique - terrestrial tone cluster
16.tvärvägen - sånger från tvärvägen
17.xx - xx
18.devandra banhart - what will we be
19.ingenting - tomhet, idel tomhet
20.basement jaxx - scars
21.neon indian - psychic chasms
22.holiday shores - columbus'd the whim
23.washed out - life of leisure
24.mayer hawthorne - a strange arrangement
25.riceboy sleeps - riceboy sleeps
26.princeton - cocoon of love
27.memory tapes - seek magic
28.jj - n° 2
29.drake - so far gone (mixtape)
30.ghostface killah - wizard poetry in emerald city
31.drums - summertime
32.karen o and the kids - where the wild things are (soundtrack)
33.desire - II
34.sainseneca - 4 song (ep)
35.metronomy - pip paine [pay back the £5000 you owe me]
36.fashawn - boy meets world
37.spectrals - s/t
38.james yorkston - just as the tide was flowing
39.smith westerns - smith westerns
40.ariel pink's haunted graffiti - grandees exits greatest hits

8 kommentarer:

  1. Intressant! Mycket bra och mycket att kolla upp!

    Tror du du skulle kunna skicka tvärvägen på något sätt? Trots enträgna försök lyckas jag inte få ner det, arghh

    b

    SvaraRadera
  2. förresten, vad har du gjort av christopher sander? du verkade ju vara helfrälst på honom

    b

    SvaraRadera
  3. fan! christopher sander ska flikas in mellan anna järvinen och noah and the whale! hade helt glömt bort, kollade bara igenom mitt itunes och spotify, och har bara christopher sander på min gamla data i gbg. men som sagt, mellan anna och noah! tvärvägen finns på spotify! har inte lyckats få tag i mp3versionen, känns som man måset punga ut med pengar isåfall. om så behagas så kan man gå in på http://www.knoppar.blogspot.com/ men om du är som jag så tar det lite emot att köpa skivor, och en digital skiva dessutom!

    SvaraRadera
  4. förresten läste jag igenom din lista igen nu, och kom på att empire of the sun också borde vart med. fan, snart måste jag revidera den här listan, får hoppas jag inte kommer på nåt mer jag missat.

    SvaraRadera
  5. var förövrigt inte en digital tvärvägen skiva såg jag, man kanske borde köpa na? jag ska tänka över det!

    SvaraRadera
  6. ja, efter att ha läst igenom din lista kom jag på att jag också egentligen borde revidera min. spectrals och radio dept skulle lätt kvala in om jag hade tänkt på dom. fast jag visste inte att spectrals hade släpt något, hade bara hört myspacen.
    radio dept är ju annars givna vad dom än ger ut

    SvaraRadera
  7. messy enough, en perfektlåt

    SvaraRadera