måndag 7 december 2009

http://blogg.svd.se/noje?id=17037

12 kommentarer:

  1. va händer då? jag lyssnar på ultravox, trodde inte att de var så här bra. systems of romance verkar vara en genial skiva och deras två första har några riktiga fullträffar.

    SvaraRadera
  2. cool. jag vaknade klockan ett, haha. känns dötrist! ska vi kolla på oc ikväll? grabbarna!

    jag undrar om det är idag jag ska ge mig in på black flag, jag har höga förväntningar

    SvaraRadera
  3. aaa, det är ju svinbra! cover girl!

    ultravox bytte sångare efter systems of romance och utvecklade så småningom ett mer kommersiellt och kitschigt sound fast de är väl hyfsade då också. som i dancing with tears in my eyes och vienna. om man vill kan man lyssna på I want to be a machine (hela!) och my sex (och Hiroshima mon amour), de är grymma låtar (som inte är med på nämnda systems of romance som annars är att betrakta som den bästa efter vad jag hittils hört). my sex känns lite bowie möter kraftwerk, på nå sätt.

    SvaraRadera
  4. haha!!! låter tiptop, jag lyssnar på undertones från början. orkade nte med black flag

    SvaraRadera
  5. vi har mellan 70 och 100 besökare typ, rekordet är 154. det är mycket roliga sökord också

    SvaraRadera
  6. precis som IFPI borde be BQ om ursäkt, borde besökarna be oss om ursäkt. hehe. konstigt.

    /g

    SvaraRadera
  7. jättekonstigt. som om de menade illa vilket de iofs, på sätt och vis, kanske gör. inte besökarna alltså.

    jag spyr verkligen ur mig en massa galla här. tänker på ultravox-köret. och annat. nu ska jag tala sanning. lyssna på det här: http://open.spotify.com/user/donalbatello/playlist/3CCqkq9mXO7DefSHIzMTnx.
    Det är Live at Massey Hall 1971 med Neil Young.

    SvaraRadera
  8. hahaha, ska lyssna
    hör av er om vi ska se en bit, jag har ju säsong 1 och 2!

    SvaraRadera
  9. jag har gjort en tråd på macworld, ha ha!

    http://forum.macworld.se/index.php?showtopic=110106

    SvaraRadera