onsdag 22 april 2009

Bra saker: 

Liverpool - Arsenal 4-4. Fy fan vad bra match! Liverpool är ju lätt det roligaste laget att titta på just nu, de snittar väl en fyra, fem mål per match, vilket är en ganska stor skillnad från deras tidigare rätt magra målskörd. Torres är fantastisk och Benayoun underskattad (han gjorde två mål idag, där fick alla ni som kritiserat honom, ni vet vilka ni är, haha).
Dessutom var Arsjavin grym med sina fyra mål, han börjar komma upp i EM-standard (ah, sweet memories).

Bat for lashes - Two suns. En skiva som har både suggestiva, mäktiga och trallvänliga drag.  

Finsk tango. Om ni sett någon Kaurismäkifilm vet ni vad jag menar när jag pratar om luggslitna band med hjärtbrustna äldre gentlemen till sångare.

Dåliga saker:

Äh, det tar vi nån annan gång.

4 kommentarer:

  1. Jag har aldrig kritiserat Benayoun. Jag kritiserade bara Glenn Hyséns bristande omdöme. Att mena att Liverpool skulle ha en mycket mer offensiv uppställning med Benayoun från start istället för exempelvi Babel eller Riera tycker jag är skrattretande. Om han sedan skulle vara bättre än de andra är i det här fallet oväsentligt. Det roliga är egentligen helt enkelt Hyséns tafatta försök att vara en skicklig fotbollstänkare. Det är min åsikt.

    Synd att man missade matchen :(

    VA? Jag såg nu att du skrivit att Arsjavin gjorde fyramål, kan det vara möjligt?!

    / Albin "orkar inte logga in" Knutsson

    SvaraRadera
  2. Ledsen att jag skrev "fyramål", det var inte meningen. Förresten är det mycket möjligt att jag underskattar Benayoun men som sagt råkade han bara bli ett biföremål till mina översittarfasoner.

    SvaraRadera
  3. Hörreduru, två mål gör ingen fotbollspelare!
    Fast egentligen har jag sett Liverpool på tok för lite på senare tid för att kunna uttala mig om Benayoun, men jag tyckte han saknade spets förra säsongen.
    Däremot håller jag med om Bat for Lashes

    SvaraRadera
  4. Albin: Jag har ju faktiskt inte läst Hyséns artikel, så jag vet inte riktigt hur han resonerade. Det beror ju så klart på vilken uppställning man har. Men Benayoun har en del offensiva kvalitéer.
    Alltså Arsjavin imponerade inte i övrigt, men han fick fyra chanser och tog vara på dem med fyra distinkta avslut.

    Björn: Han har blivit mycket bättre detta år. Avgjorde ju mot Real Madrid, och har gjort en del mål i andra matcher också. Bat for lashes is the shit, baby

    /christian

    SvaraRadera