onsdag 22 april 2009

Jag lever i väntans tider, jag bara väntar tills något sker, tills något förändras, nu är bra, fast ändå väntar man, nu är inte alltid bra, handlar om att fördriva väntan, och ibland tristessen, ibland att fördriva nöjet, ändå bara vänta liksom och ändå känner man att tiden går för fort, kom igen tänker jag, det är fan snart valborg nu, vart fan försvann vintern, jo just det, den var ganska tråkig och kall och snö överallt och då väntade man ännu mer men det gick ändå fort och långsamt, för jag menar, nu är vi ju här, i valborgtider, tänk om man vore i giftastider, men, i vårtider och det förväntas en upptining av en, och det gör man väl, tinar upp alltså, blommar ut, har blicken inte lika långt ner i backen, optimismen inleder sin förvandling, möjligen förgiftning, av ens sinne, och det är bra, men jag väntar ändå, framförallt väntar jag till hösten, för då släpper Mattias Alkberg nytt och nästan ännu bättre fast också lika bra; The Bear Quartet, och sedan kan man ju läsa Ulf Lundell och röka en cigarett, det ska jag göra nu.

7 kommentarer:

  1. Här finns smakprov på två nya Alkberg-låtar:
    http://www.klicktrack.com/klicktrack/releases/various/svenska-ord-fran-a-west-side-fabrication

    Fast du som hänger med på mabd.se har säkert redan hört dem.

    Jag läste Gogol igår.

    SvaraRadera
  2. Ja precis, skrev det där för jag blev så taggad efter man hört smakproven, det är ju helt fantastiskt!

    Jag har inte läst han, men det ska man väl, någon gång. Det är ju sanslöst vad som krävs av en i läsväg - snarare - det är sanslöst vad man kräver av sig själv i läsväg!

    SvaraRadera
  3. Jo. Jag har dessutom börjat samla på mig ganska många av de böcker jag ämnar läsa någon gång. Det är trevligt men samtidigt betungande.
    Det bra med Gogol (ur bokokssynpunkt) är att det mest kända av honom är noveller. Påminner mycket om Dostojevskij.

    SvaraRadera
  4. Och låtarna är förstås mästerliga. Jag är en antenn!

    SvaraRadera
  5. Jag håller med om det om bokoket, det kan vara ruskigt frustrarande ibland. Men betänk vad alternativet är; inget kan väl vara värre än insikten att det helt plötsligt inte finns någonting kvar att läsa?
    Vad skulle man då ta sig till? Spriten?

    SvaraRadera
  6. Ah, jag gillar korta grejer. Korta låtar och korta böcker. Men jag gillar också pretentionerna man måste ha för att göra långa grejer, långa låtar och långa böcker, charmigt och imponerande på något sätt.

    SvaraRadera