måndag 13 april 2009

GBG-Girlsen bjuder upp till konkurrens

Fick nyss den här frågan av Karin "The Man" Sahlin:
"har du sett gbg girlsens motsvarighet till grabbar och jargong!?"

Och väl inne på bloggen stöter jag på dessa små rader skriva av Tant X.

"vad jag egentligen avundades var den där gemenskapen man kände att umeåpojkarna (ja, för det är pojkar med peter pan komplex det handlar om) hade tillsammans."

"och redan då avslöjade jag min önskan om en kvinnlig version av grabbar och jargong."

"it's on! tjejerna mot killarna!
jäntelagen är det nya grabbar och jargong. i senare inlägg kommer historian bakom jäntelagens uppkomst."

Vågar man kalla sig för trendsättare? Dock förstår jag inte det där med Peter Pan komplex men jag tappade ju tydligen förmågan att förstå henne någon gång, hjälp mig!

Här finner ni bloggen. Ännu en gång förstår jag inte, jag förstår mig inte på namnet. Ordvits sade Kakan, hon berättade även att hon och maja röstade på Dameras Värld vilket jag tyckte var ett helt briljant namn. Nästan så att vi borde byta namn till Grabbarnas Värld, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar