fredag 3 april 2009

Svensk film och sex. I en diskussion med David om filmen "Yrrol", slog det mig att svensk komedi alltid innefattar så groteskt mycket sex. "Yrrol" är inte ett praktexempel, men ta t.ex "Tomten Är Far Till Alla Barnen" och "Tilsammans". Dessa filmers komik bygger till en ganska stor del på samlag, speciellt den förstnämnda. Jag som inte är en särskild stor anhängare av svensk komedi alls, finner det hela ganska tråkigt.

Särskilt frustrerande är det att nästan hela Sverige håller det så högt. När ska motreaktionen till Stefan Och Christer komma i mer allmän form? Kommer den komma? Förmodligen inte, svensk filmindustri kommer förhoppningsvis dö lika snabbt som Jamie-T's kändisskap, då den ändå inte gör någon nytta.

Och ja, Björn, Paris-remixen var helt genial! Jag ska banne mig dansa mig utkastad, med ett leende på läpparna och en massa cigg i fickan, samt dansa vidare längs kungsgatan ända till Döbelns Park där jag intar scenen och tar emot allas jubel!

Apropå det tidigare ämnet, så såg jag en genial Youtubefilm igår, presenterad av Kajsa. Det tar alltid lite emot att länka Youtubefilmer, då jag arbetar för att framställa mig själv lika bildad som Björn, men vem försöker jag lura egentligen!



Animals do the darnest things!

2 kommentarer:

  1. hahahahahaha den där kajsa måste vara ett geni, det där var bland det festligaste jag sett! dumma katter är typ det roligaste jag vet

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅ! haha, gud vad söt. påminner om en katt jag såg häromdan, postade den på min fb. den katten borde gå på en diet

    SvaraRadera