torsdag 9 april 2009

För att citera Albin när han rekommenderade Persons pack, jag vet att ingen bryr sig! Men i alla fall, det här är banne mig bra grejer:

Filthy Dukes, deras remix på One Month Off av Bloc Party är fenomenal men finns tyvärr inte på deras myspace. Dock en hel del annat smått och gott.
Villians, i synnerhet remixen av Lykke Li är verkligen cp-bra.
Fuck Buttons har gjort en remix på If I Had a Heart av Fever Ray. Finns på breakbot om länken inte fungerar.
Last Step, bara allmänt bra.
Menya, inte så överdrivet bra direkt, men texterna känns väldigt mycket Peaches. Och det är väl alltid något antar jag!
Och slutligen, Dan Lissvik har lagt ut en ny låt på sin Myspace. Practice heter den, mycket bra.

Fast i och för sig, nu när jag tänker efter kanske Torkel bryr sig, han är en bra kille.

11 kommentarer:

  1. jag har hört practice för längesen *indie*

    ps. jag sskrev en sjukt bra låt igår som ska va på b-sidan av min kommande vinylsingel, den sjunngs på skånska och handlar om att jag måste ut på dans innan jag faller pladask. freestylade lite i köket för mamma och kände, det här! det här är något, så jag sprang och skrev ner allt!

    SvaraRadera
  2. idag menar jag, nyss alltså

    SvaraRadera
  3. sjung den inte på skånska, det är bara äckligt

    SvaraRadera
  4. förresten, sluta sura och följ med ikväll snålis

    SvaraRadera
  5. ne de kostar för mycket

    SvaraRadera
  6. men hjälp oss att förfesta vettja, förfester är ändå alltid det roligaste!

    SvaraRadera
  7. Björn, du är så himla Elektrokungen. Bloc Party-remixen var sjukt hård, Lykke Li-remixen var lite onödig, då originalet redan är ett mästerverk i sig nästan! Ska lyssna på dom andra till mitt halvblaskiga kaffemaskins-kaffe!

    SvaraRadera
  8. haha elektrokungen, vilket mäktig titel!
    men little bit-remixen var ju bäst av alla, hur fet som helst!

    SvaraRadera
  9. ha
    ha

    var ska ni förfesta då.....
    cpn

    SvaraRadera
  10. *tog nsys en tur till tavelsjö och sen på systemet*

    SvaraRadera