torsdag 12 februari 2009

Dagens konstaterande; jag tål verkligen inte Karin Winther. Kombinationen av dumhet, fulhet, dryghet och ytlighet kan svårligen bli mer provocerande (jag är förresten medveten om det ironiska i att jag först klagade på hennes utseende för att sedan hävda att det var hon som var ytlig). Dock var det kul (eller kanske bittert?) att hon tyckte om Empire of the Sun och deras Walking on a dream, det är verkligen en av de ljuvligaste låtar man kan lyssna på just nu! Att sjunga i falsett eller typ falsett är sannerligen underskattat.

Jag har ett dumt förslag! Kan inte alla komma på ett soundtrack till sina liv, alternativt enskilda situationer i ens liv? Jag kan börja lite smått. Så här spontant väljer jag ZooO00oOm med Hudson Mohawk som soundtrack till de delar av mitt liv som utgörs av att gå upp och ner för gator, typ Rådhusesplanaden eller Kungsgatan. Fast det beror nog mest på att jag lyssnat på den 15 gånger i rad nu, det är typ det hårdaste jag hört på åtminstone en vecka!
http://www.myspace.com/hudsonmo

Men ifall någon mot förmodan hakar på denna dumma idé ska jag nog fundera ut något bättre och mer fullständigt!

3 kommentarer:

  1. Hudson Mohawke var sjukt bra!

    Mitt soundtrack är Benny Hill om dagarna, som sedan går över till Tom Waits - Closing Time på kvällen.

    Motivering: Man tvingas i princip vara aktiv på dagarna, vem orkar sitta och sega vid datorn till Benny Hill? Och på kvällen får man det perfekta soundtracket för allt som är bra på natten, sova, röka och dricka whiskey!

    SvaraRadera
  2. Asså, jag håller inte med dig angående Karin Winther. Hon är professionell och söt! Jag kan inte riktigt bedöma om jag skulle gilla henne IRL, men hon gör ju ett bra jobb. Det enda jag kan störa mig på är att hon lever upp till stereotypen av hur en programledare ska vara. Men det gör ju å andra sidan Daniel Sjölin också och han kan man ju inte klaga på.
    Okej, provisoriskt soundtrack till kaffet och ciggen; Jesu Järnväg av Freddie Wadling

    SvaraRadera
  3. Karin Winther är sinnessjukt jobbig. Hon borde ta nåt slags ADHD-piller. Plus att hon inte är söt på nåt sätt. Youre well off, well out of order!

    SvaraRadera