torsdag 5 februari 2009

Intressen

- Snusa - att snusa kanske inte anses vara ett intresse men för mig är det socialt, varmt (iförhållande till cigg) och lugnande.
- Dricka kaffe.
-Stugan - hänga i kläppsjön på sommaren. cyckla ut, bada i sjön och promera i byn. det finaste är
kvällarna då himlen reflekteras i det spegelblanka sjövattnet och allt är helt stilla.
- Dricka öl.
- Dricka folköl i antonslägenhet med grabbarna.
- Dricka öl på scharinska på onsdagar (som vardagsölen i göteborg fast lite sämre).
- Bli full och inte åka hem utan istället prata med viktor och albin hela kvällen och sommna hos torkel klockan 04.00 och gå till skolan klockan 09.00 dagen efter.
- Köpa ett flak tvååttor och dricka dem snabbare än alla andra så att man spyr på toalletten innan alla andra knapp blivigt fulla och sedan förneka det.
- Fotboll, badminton (nytt intresse) och tennis.
- Sommar: det är ju jävligt mycket softare än vinter. jag gillar speciellt umeå på sommaren då
man driver omkring och dricker folköl, cycklar överallt och planerar ingenting. Dessutom kan
jag jobbar i stuga ( visserligen är det en slavlön som betalas svart men det gör detsamma)
- Skriva och rita i anteckningsbok: idag ritade jag en bild på min dryga körskolelärare där jag
citerade hans helt jävla sjukt korkade uttalande idag: "bara för att det går en människa mitt ut i
gatan kan du inte stoppa bilen! det var ju inget övergångsställe". Idiot. Det känns väldigt mycket mellanstadie över hela grejen men är faktist en av de mest återkommande delarna av mitt liv de senaste åren.
- Spela och lyssna på musik: behövs ingen kommentar men det är ju sjukt kul. Vet inget roligare än att ha spelning och att spela in.
- Laga mat middag och frukost (gröt) till andra: måste tillägga att detta inte gäller på jobbet.

1 kommentar:

  1. Så himla bäst liv! Plus att snus visst är ett intresse, ett betydligt bättre intresse än typ trav eller opera

    SvaraRadera