måndag 23 februari 2009

Det måste finnas något mer till livet än att leta saker man har tappat bort

Jag tappade mitt pass. Detta var ett problem eftersom jag ska ta körkort och åka till tyskland.
Först letade jag frenetiskt och maniskt. Jag hittade inte passet och gjorde därför ett nytt som ska komma till polisstationen imorgon.

Idag vaknade jag upp till en ny strålande dag. Planen för dagen är att åka halkbana i hörnefors.
Det första som händer är att jag inte hittar min plånbok och som vanligt letar jag överallt men hittar den inte (antar att den är i replokalen). Det jag inser sedan är att passet självklart inte har kommit vilket man ska ha med sig på halkbanekörningen och för att ta mig ut till hörnefors måste jag åka buss vilket kostar pengar.

Att vara slarvig och tankspridd är som en livsstil, anser jag. En livstil där allt går åt helvette hela tiden.

Fast på manövertestet hade jag snabbast tid på en vecka: 38 sekunder.

Ivar Lantz. Intressen: Bilar, gitarrer och kötträtter.

(inser att det inte var en så bra ide att skriva nu när jag är så sjukt less).

2 kommentarer:

  1. hehe, olyckan följer vart du än går! jag har sagt det förta och jag säger det igen, vad är poängen med att ta ut allt ur dina fickor när du ska vara tillbringa en gnutta tid nånstans?

    SvaraRadera
  2. mitt liv är som en väldigt svart komedi utan komiska inslag. det började när jag föddes och sen har det fan inte blivigt bättre

    det finns två svar. ett mer övergripande och ett mer specifikt.
    1. jag tänker inte
    2. det blir oskönt att sitta ned.

    SvaraRadera