fredag 13 februari 2009

Jag sitter vid datorn och dricker öl och lyssnar på cp-bra musik på cp-hög volym och mår helt jävla underbart! Tyvärr har jag aldrig någonting att göra vid datorn (kan någon tipsa mig om något som är kul på Internet?) så jag skriver ett meningslöst inlägg istället!

Soundtrack för mitt liv:
När jag mot bättre vetande önskar att jag vore olyckligt kär, om så bara för att få känna att jag lever – Skinny Love med Bon Iver
När jag är drömmande/nostalgisk revolutionär – The Ghost of Tom Joad av Bruce Springsteen
När jag är arg revolutionär – Beväpna er med Ebba Grön
När jag tänker på Viktor – Youth Aloholic med Fox n’ Wolf
När jag är bakis – Sunday morning coming down med Kris Kristofferson
När jag dricker kaffe – Instant coffee blues av Guy Clark
När jag tänker på Torkel – En bättre dag med [Ingenting]
När jag kör bil – Black Panther med Crystal Castles
När jag bara är less på allt – Upward over the Mountain av Iron & Wine
När jag åker skidor – Rocky Theme
När jag cyklar – Junior Kickstart av The Go! Team
När jag dricker öl själv naken vid datorn (dvs. just nu) – Okay, Let’s talk about Magic av Fuck Buttons (fast det är bara för att det är den jag lyssnar på just nu, normalt brukar jag lyssna på betydligt mer peppande saker).
När jag mot bättre vetande romantiserar klubbliv – Heartbeat med Annie
När jag kommer in i ett rum – Genesis med Justice (fatta vilken respektingivande entré!)
När jag klär på mig på morgonen – Atlantis to Interzone RMX av Crystal Castles (helt enkelt för att det är den jag lyssnat på varje morgon i tre veckor nu)
När jag behöver muntra upp mig – Be gentle with med av The Boy Least Likely to
När jag vill ha sommarkänsla – It pays to belong med The Embassy
När jag skriker mig hes – Vi två 17 år av Håkan
När jag behöver något att dansa till – Uppsnärjd i det blå av Håkan
När jag längtar efter något vackert – Valfri låt av Anna Järvinen
När jag är hög – Postcards from Italy av Beirut
När jag postar det här inlägget, och taggar nå så djävulskt under tiden - Kicking and Screaming av The Presets

Helvete vad jag är på gott humör just nu! Helt seriöst har jag inte mått så här bra på flera veckor. Orsaken stavas sol, skönhet, öl, musik och förhoppningar!
Jag misstänker att jag redan är full. Kockan halv 4! Utsökt!

1 kommentar: