torsdag 19 mars 2009


Angående kungliga band som släpper nytt - Junior Boys har nu släppt en singel - kallad Hazel - från deras kommande skiva Begone Dull Care. Dom har onekligen en del att leva upp till, jag håller fortfarande deras So This is Goodbye som ett av årtiondets bästa album så här långt.
Mitt intryck efter att ha lyssnat på låten ett par gånger är att dom har gått mer åt det poppiga hållet. Lite synd tycker jag, dom hade ett sound som dom var ganska ensamma om, men det har lite gått förlorat här.

I alla fall, det går att lyssna på låten här, så får ni bilda er en egen uppfattning:
http://pitchfork.com/reviews/tracks/11126-hazel/

5 kommentarer:

  1. jag har skivan, inte lyssnat igenom så mycket dock. vill du ha så kan jag lägga upp på zshare eller nåt!

    SvaraRadera
  2. förresten är phoenixskivan tydligen inte färdigmastrad, den ska trots allt släppas i maj. i och försig så såg jag det på twitter, kanske inte världens mest trovärdiga källa, dock vore det logiskt!

    SvaraRadera
  3. Varför vore det logiskt? Jag tycker den låter utmärkt, men å andra sidan kan jag inte ett skit om sånt där

    SvaraRadera
  4. Florence Valentin släppet också nytt snart. Många låtar på deras myspace, lyssna! Det är oerhört bra.

    SvaraRadera